wfn_ads

سرخط خبر

wfn_ads

پیام شهروند

آیا تعریف پارک در بیرجند متفاوت با سایر نقاط کشور است چرا پارک های جدید بدون چمن و فضای سبز هستند و تنها محوطه سازی می شود

سلام چرا استانداری وضعیت ساکنین مدرس ۴۸ روستا رحیم آباد راروشن نمی کند وباعث ممانعت خدمات گاز و آسفالت وساخت وساز می شود بلکه آقای استاندار در ….. هستند ویا سفرهای استانی فکرشان مشغول دارد مردم شهید داده اندتاکی باید تاوان این بی عدالتی این مدیران باشیم زمستان نزدیک واستانداری ومیراث فرهنگی وبنیاد املاک در خواب ! قضاوت با شما مردم

با سلام ما درکوچه مدرس۲۹ زندگی می کنیم باتوجه به یک طرفهای شدن کوچه مدرس۲۷ ترافیک این خیابان منتقل شده به مدرس ۲۹،ما هروز شاهد تصادفاتی وحشتناک هستیم ازمعاون محترم عمرانی استانداری خواهشمند است موضوع را بررسی نماید حداقل جهت یک طرفه شدن مدرس ۲۷تغییر نماید وبلعکس گردد یا آن کوچه تعریض گردد

با سلام خدمت آقای استاندارقراربود شروع احداث راه آهن از اول برج شش از بیرجند شروع شود ولی اجرایی نشد نکند کلنگ و قیچی درست نمی شود مردم به خدا از این همه وعده های پوچ تو خالی خسته شدند

با سلام و سپاس خدمت پزشکان صبور و با اخلاق حسنه.چند روز پیش فرزند خردسالم را جهت ترمیم دندان به مطب دکتر…بردم با توجه به اینکه در انجا بیشتر کار کودک انجام میشد ولی دکتر نه صبر و حوصله داشت و نه اخلاق پزشکی .به دلیل گریه فرزندم هنگام درمان دکتر و منشی برخورد ناشایستی با من و فرزندم داشتند.به امید روزی که اخلاق و تربیت هم به اندازه مدرک و موقعیت شغلی در راس امور قرار گیرد.با تشکر

با سلام در مراسم امسال عزاداری سرور و سالار شهیدان در شهر بیرجند دو موضوع کاملا به چشم می آمد یکی شهروندان عزیزی که بی توجه به فرهنگ نظافت و تمیزی شهر ،ظروف غذا و چای و شربت نذری رو روی زمین می ریختند و دومی عده ای از جوانان با غیرت و بی ریائی که این زباله ها رو جمع میکردن تا عمل زشت تعدادی از شهروندان خیلی به چشم نیاد دست همشون رو می بوسیم و بهشون افتخار می کنیم

سلام خدمت شهردارمحترم دور میدان اول مدرس به سمت بیست متری غربی دریچه جوی اب انقدرسروصداتق توق داره اعصاب همه همسایه هاراخراب کرده خواهشمندیم فکری به حالش بردارین باتشکر

با سلام وادب چرا شهرداری به مصوبه شورای ترافیک در خصوص پارک توحید (مدرس۲۷ )عمل نمی کنند حتما باید اتفاقی بیفتد! از دیگر نهاد,های نظارتی(سازمان بازرسی) خواهشمنداست دراین خصوص بررسی نمایند چون جان مردم باارزشتر هرچیزی دیگری می باشد

با سلام واحترام ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور وسید سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین به استحضار می رساند روستاهای باداموک- ترشیزوک (حومه شهرستان فردوس) فاقد پوشش اینترنت پرسرعت می باشد . لطفااز مسئولین محترم پیگیری فرمایند

سلام چرا ماشین های بازار بلوار مسافر رو به داخل هدایت نمکنید تا وسط خیابون میوه میزارند وباعث ترافیک ومزاحمت ماشینها وتصادف می شوند اگر بازار درست کردید چرا سد معبر چرا داخل نیستد وباید بعنوان سد معبر جمع شوند

با سلام ما مجاور پارک توحید زندگی می کنیم از ترافیک پارک توحید خسته شدیم جرا شهر داری برای پارکنین ماشین ها فکری برنمی‌دارد

باسلام خدمت استاندارمحترم خراسان جنوبی لطف کنیدپیگیری کنیدمامردم روستای علی ابادلوله بااین اوضاع اقتصادی ومشکلات چگونه فرزندان خودرابرای کلاس هفتم به بعدداخل شهربفرستیم بااینکه یک سال شده مدرسه ساخته واماده بازگشایی است ممنون

با سلام ضمن عرض خداقوت خسته نباشید وگرامی داشت هفته دولت خدمت کارکنان شریف و خدوم راه وشهرسازی استان درخواست آسفالت تعداد ۵ کیلو مترآسفالت بین راهی روستاهای باداموک – ترشیزوک شهرستان فردوس راداریم . لطفا پیگیری فرمایید@

چرا اول خیابان سپیده رو آسفالت نمیکند
به خاطر همین کارشون خیلی از ماشین ها با هم تصادف می کنند

سلام. چرا بهداشت نظارت نمیکند مگر سلامتی مردم مهم نیست؟ در محل استخر شوکت آباد غذا و چای و… با آب آلوده قنات درست میشود افراد بهداشت را رعایت نمیکنند از طرفی تا ساعت ۲ شب دود قلیانها بی داد میکند از اماکن هم خبری نیست با اون وضعیت بی حجابی…. اینجا مرکز استان و شهر فرهنگی است.

wfn_ads

هدف‌شناسی قیام عاشورا و پروژه‌ زوال حقیقت

روح الله بهشتی‌پور
هدف‌شناسی قیام عاشورا و پروژه‌ زوال حقیقت

تهران-ایرنا- جریان پنهان و نظام‌مندی به دنبال آن بود تا حقیقت و هرگونه نشانه‌ای از آن را به‌طورکلی از میان بردارد و سال ۶۰ هجری با بیعت یا ترور حسین بن علی (ع)، هنگامه‌ اعلان این پیروزی بود.

جریان پنهان و نظام‌مندی به دنبال آن بود تا حقیقت و هرگونه نشانه‌ای از آن را به‌طورکلی از میان بردارد. گام‌های مؤثر این کار پیش از تولد رسول خدا توسط کاهنان انجام‌یافته بود و در سال ۶۰ هجری و با بیعت و یا ترور حسین بن علی (ع)، هنگامه‌ اعلان این پیروزی بود. آنان به دنبال قطع کامل ارتباط بشر با خدا از طریق از میان برداشتن پایگاه‌های استنادی- وحیانی بودند.  اما تدابیر، مواضع و عملکرد حسین بن علی (ع) به‌گونه‌ای صورت پذیرفت که نه‌تنها مانع این هدف گردید بلکه شهادت آن حضرت خود به مهم‌ترین نشانه و ابزار برای کشف حقیقت بدل گردید.

تبیین نظریه‌های هدف شناسی قیام عاشورا

درباره هدف‌شناسی قیام عاشورا نظریه‌های مختلفی مطرح گردیده است. می‌توان این نظریات را در پنج عنوان کلی صورت‌بندی کرد:

۱- برخی از محققان معتقدند که قیام عاشورا با هدف امر به معروف و نهی از منکر انجام یافته است.

۲-  برخی دیگر هدف امام را پرهیز از بیعت و همراهی با حاکمیت ظلم دانسته‌اند و نه بیشتر

۳- دسته‌ای دیگر بر این باورند که امام برای حکومت و گرفتن خلافت قیام کردند.

۴-  گروهی دیگر نیز بر این باورند که هدف امام شهادت بوده است.

۵. برخی هم بر این باورند که واقعه عاشورا یک برنامه الهی میان سیدالشهدا و خداوند بوده است و امکان هیچ‌گونه الگو گیری و تعمیم‌پذیری در این حادثه وجود ندارد.

چنانکه پیداست در برخی از این نظریات میان هدف و نتیجه خلط شده است. نظریه شهادت یا حاکمیت نتیجه قیام سیدالشهدا (ع) است و ناظر به هدف ایشان نیست. این دو نظریه اساسی‌ترین نظریات در میان نظریات هدف شناسی هستند.

برای این‌که هدف محوری امام (ع) روشن گردد اشاره به مقدماتی ضروری می‌نماید. ازآنجاکه مجال کوتاهی در اختیار داریم از طریق پرسشی وارد عرصه کلی این مقدمات می‌شویم. این پرسش هرچند در میان برخی از جریانات فکری وجود دارد ولی به‌صورت روشن در میان ما مورد تأمل و دقت قرار نمی‌گیرد. این پرسش ناظر به هدف شناسی است و هدف قیام عاشورا را نشانه رفته است. پرسش آن است که آیا حرکت سیدالشهدا مسئله و منازعه‌ای قبیله‌ای و قومی بر سر قدرت بوده است؟ برای پاسخ به این پرسش به‌اختصار به ملاحظاتی اشاره می‌کنیم:

ارزیابی نسبت خانوادگی

این پرسش به سابقه دشمنی دیرین دو خاندان بنی‌امیه و بنی‌هاشم اشاره دارد که مستندات آن در تاریخ باقی‌مانده است. بر اساس تاریخ، امیه فرزند عبدشمس و وی نیز فرزند عبدمناف بود. هاشم نیز فرزند دیگر عبدمناف و عموی امیه بود. بر اساس گزارشی تاریخی سبب دشمنی این دو خانواده این‌گونه ترسیم‌شده است که هاشم و عبد شمس دوقلوهایی بودند که از ناحیه انگشت دست‌به‌هم چسبیده بودند. با جدا نمودن آن دو با شمشیر، کاهنان این‌گونه پیش‌بینی کردند که میان این دو برادر خونریزی برقرار خواهد بود. این گزارش تاریخی دارای اشکالاتی است که در جای خود نیازمند بررسی و تبیین است ولی آنچه روشن است تحلیل غیرمنطقی ارائه‌شده در این گزارش است. آیا به‌راستی جدایی دوقلوهای به هم چسبیده به این صورت تأثیری در چگونگی روابط آن دو در آینده خواهد داشت. آیا این مسئله می‌تواند حتی در روابط نسل‌های آینده‌ این دو نیز تأثیرگذار باشد؟ پاسخ علمی این پرسش‌ها در روزگار ما چندان سخت نیست زیرا پژوهش‌های پردامنه علم تجربی می‌تواند میزان اعتبار این مدعا را نشان دهد.

به‌هرحال این گزارش، به دنبال آن است که نشان دهد این منازعات ریشه‌ خانوادگی داشته است. اما تأمل دقیق در سطوح عمیق‌تر تاریخ حقیقتی را برملا می‌کند که می‌تواند به فهم درست ما از ماجرا کمک نماید. و آن این‌که خاندان امیه و هاشم با یکدیگر نسبت خونی نداشته‌اند بلکه امیه، توسط جریانی پنهان و شیطانی و به کمک کاهنان، وارد عرصه‌ خانوادگی عبدالشمس می‌شود!

امیه، نه فرزند عبدشمس بلکه فرزندخوانده وی بوده است او را از روم به شبه جزیره می‌آورند. (۳) وی پس از عبدالشمس، در مقابل هاشم که مرد بسیار بزرگ و شریفی در قریش و حتی شبه جزیره بود ایستاد و شروع به فضاسازی بر علیه هاشم کرد. از این رو خاندان امیه فرزندان واقعی عبدمناف نبوده‌اند. بلکه با تدبیر ریانی پنهان و شیطانی و به پیشنهاد زنی کاهن و باانگیزه‌ای خاص وارد عرصه خانوادگی عبد مناف شدند. در ادامه به این انگیزه اشاره خواهم کرد.

ارزیابی اندیشه‌ها

دانستیم که امیه جزو خاندان عبدمناف نبوده است بلکه با مقدماتی به عنوان فرزندخوانده‌ عبدالشمس وارد این خانواده می‌شود و پس از رشد و آشنایی کامل در میان این خانواده شروع به منازعاتی می‌کند. مع الاسف ماهیت منازعات امیه با هاشم مورد ارزیابی تاریخی دقیق قرار نگرفته است. اما دقت در زوایای این مسئله نکاتی را روشن می‌کند که به برخی از این نکات به‌صورت گذرا اشاره می‌نمایم.

پس‌ازآن‌که امیه شروع به مخالفت با هاشم می‌کند هاشم باآنکه از سویی دارای اقتدار کاملی از لحاظ سیاسی و اجتماعی بوده است و از سوی دیگر  باآنکه امیه فرزندخوانده‌ عبدالشمس بوده است و موقعیت بسیار شکننده‌ای از لحاظ اجتماعی و سیاسی داشته است رعایت حالش را می‌کرده و به نصیحت و تذکر بسنده می‌کرده است. تا آن‌که دامنه این اختلاف‌افکنی‌ها از سوی امیه به‌جایی می‌رسد که هاشم با مشورت دیگر بزرگان، وی را به منطقه‌ اصلی‌اش که از لحاظ اندیشه‌ای بدان تعلق داشته است بازمی‌گرداند. او را از روم به شبه‌جزیره آورده بودند و وارد خانواده شریف عبدمناف نموده بودند هاشم و دیگر بزرگان، نیز پس از این‌که می‌بینند امیه به دنبال ترویج اندیشه‌های سیاسی و اعتقادی جریانی پنهان و شیطانی مستقر در روم و ایجاد اخلال در نظام سیاسی و اعتقادی دین حنیف ابراهیم است او را به همان جا بازمی‌گردانند تا روشن شود که مسئله بر سر مسائل خانوادگی نیست و مسئله‌ای بالاتر و هدایت‌شده باانگیزه‌ای خاص پشت امیه قرار دارد.

روایتی از امام صادق (ع) این تحلیل تاریخی را تائید می‌کند که منازعات خاندان امیه و هاشم، مسائل قومی و قبیله‌ای نبوده است. بلکه بنی امیه به دنبال آن بوده‌اند تا اندیشه‌های شیطانی و الحادی را در برابر اندیشه‌های وحیانی و توحیدی توسعه دهند.

امیه پس از ۱۰ سال دوباره به شبه‌جزیره بازمی‌گردد و تلاش می‌کند دوباره در اهداف خود را به شکلی دیگر دنبال نماید. زمینه‌های مخالفت و دشمنی ابوسفیان با پیامبر (ص) در بازگشت مجدد امیه نهفته است.  ابوسفیان نیز در جریان فتح مکه به ظاهر ایمان آورد و از این طریق وارد اسلام شد.

امام صادق علیه‌السلام در روایتی سبب این دشمنی را این‌گونه بیان داشته‌اند:

“اِنَّا وَ آلُ اَبِی سُفْیانَ اهْلُ بَیتَینِ تَعَادَینَا فِی اللهِ قُلْنا صَدَقَ اللهُ وَ قالُوا کَذَبَ اللهُ قاتَلَ ابُوسُفْیانَ رَسُولَ اللهِ صلی‌الله‌علیه‌وآله وَ قاتَلَ مُعَاوِیهُ عَلِی بنَ اَبِی‌طَالِبٍ علیه‌السلام وَ قَاتَلَ یزِیدُ بْنُ مُعَاوِیهَ الْحُسَینَ بْنَ عَلِی علیهما السلام وَ السُّفْیانِی یقاتِلُ الْقائِمَ” (۲) ما و فرزندان أبوسفیان افراد دو خانواده هستیم، دشمنی ما با هم در راه خداست، ما می‌گوییم: خدا راست گفته، ولی آنان می‌گویند: خدا دروغ گفته است. ابوسفیان با پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله جنگید و معاویه با علی بن ابی‌طالب پیکار نمود، و یزید پسر معاویه با حسین بن علی علیهماالسلام جنگید و او را به شهادت رسانید و سفیانی با قائم آل‌محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله خواهد جنگید

بررسی انگیزه نفوذ به خانواده عبدمناف

مستنداتی موجود است که نشان می‌دهد جریانی شیطانی بر اساس گزارش کاهنان و گزارش‌های کتب مقدس دریافته بودند که از نسل اسماعیل و در شبه‌جزیره پیامبر خاتم برانگیخته خواهد شد. این جریان‌ که پیش‌ازاین در دو دین بزرگ یهودیت و مسیحیت رخنه کرده بود این بار توانست با این اطلاعات و البته با کمک دستگاه منحصربه‌فرد اطلاعاتی خود، سلسله‌ جلیله پدران پیامبر را شناسایی نماید و پیش از ولادت آن حضرت پدران آن حضرت را از میان بردارد. ازاین‌رو از چند نسل پیش‌تر از عبدمناف شروع به ترور پدران پیامبر نمودند ولی توفیقی نیافتند تا آن‌که طرحی جامع درانداخته شد. این طرح در چند محور و به‌صورت هم‌زمان توسط شاخه‌های مختلف این جریان شیطانی پیگیری شد. ترور به‌عنوان مهم‌ترین گزینه تا زمان رحلت پیامبر و حتی پس‌ازآن، نسبت به اهل‌بیت ایشان، ادامه یافت. اما در کنار آن یکی از محورهای مهم این طرح، وارد نمودن امیه در برابر خاندان هاشم بود. ازاین‌رو امیه به‌عنوان فرزند خوانده عبدالشمس در برابر خاندان هاشم نفوذ داده شد. تا بتواند از نزدیک و از درون خانواده اندیشه سیاسی و اعتقادی ابراهیمی را استحاله نماید و از سوی دیگر بتوانند پس از تولد پیامبر به عنوان عموی پیامبر نه تنها حمایت خود را از وی بردارند بلکه به عنوان نزدیک‌ترین اعضای خانواده پیامبر او را متهم به سحر و دروغ‌ کنند تا چیزی به نام رسالت و فردی به نام واسطه‌ میان بشر و خدا و رسول تحقق نیابد. حمایت ابوطالب از پیامبر بود که موجب برهم خوردن معادلات این جریان گردید و سبب شد تا در تاریخ ابوطالب فردی کافر معرفی گردد!

دلالت‌های قرآنی پروژه‌ زوال حقیقت

قرآن نیز به شکل لطیفی به این جریان نفوذی و عوامل تدارک کننده‌ آن، اشاره نموده است.

وَ مَا جَعَلْنَا الرُّؤْیا الَّتِی أَرَینَاکَ إِلاَّ فِتْنَهً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَهَ الْمَلْعُونَهَ فِی الْقُرْآنِ و آن رؤیایی را که به تو نمایاندیم، و [نیز] آن درخت لعنت شده در قرآن را جز برای آزمایش مردم قرار ندادیم و ما آنان را بیم می‌دهیم، ولی جز بر طغیان بیشتر آنها نمی‌افزاید.

قسمت نخست این آیه به بنی امیه اشاره دارد و قسمت دوم آیه به ارتباط بنی امیه با عوامل پشتیبان و طراح این پروژه اشاره دارد. این پروژه را می‌توان فنی‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌ نفوذ در تاریخ دانست.

محتوای رؤیا در آیات بیان نشده ولی در منابع تفسیری به این جریان اشاره شده است. رسول خدا (ص) در خواب می‌بینند که میمون‌هایی از منبر ایشان بالا می‌روند. این میمون‌ها در منابع معتبر به بنی‌امیه تعبیر گردیده است. از سوی دیگر تنها قومی که در قرآن کریم تعبیر میمون در مورد آن‌ها ذکر شده، قوم بنی‌اسرائیل است، آنجا که در مورد اصحاب سبت و مسخ آنان می‌فرماید: “و جعل منهم القرده و الخنازیر” از این نکات می‌توان استناد نمود که خاندان بنی امیه ماهیتی یهودی داشته‌اند.

قسمت دوم آیه اشاره به شجره ملعونه است که بلافاصله پس از قسمت نخست ذکر می‌شود و نشان می‌دهد که این دو قسمت، با یکدیگر ارتباط دارند. منابع معتبر، بر این نکته تصریح دارند که منظور از شجره‌ ملعونه نیز بنی‌امیه است! شجره ملعونه در قرآن کریم به معنای درخت ذکر نشده است. بلکه مراد از شجره، نسل است چنانکه مرحوم علامه طباطبایی نیز به همین معنا تصریح نموده‌اند، جالب اینجاست که با آن‌که منابع، مراد از شجره‌ ملعونه را بنی امیه دانسته‌اند ولی تنها نسل و قومی که در قرآن کریم مورد لعن واقع‌شده، قوم بنی‌اسرائیل است. که تأکیدی بر ماهیت یهودی امیه است و اشاره به این نکته دارد که با آن‌که شیوه‌ سرویس‌های یهودی-الحادی این‌گونه نیست که به‌طور مستقیم وارد پروژه‌ای گردند بااین‌حال بنا به حساسیت فوق‌العاده‌ موضوع، در این مورد به‌صورت مستقیم وارد این پروژه گردیده‌اند!

عبارت شجره به معنای نسل نیز مؤید این معنا است که مسئله‌ امیه محدود به خود او نبوده بلکه نسل امیه نیز مامور دنبال نمودن این پروژه بوده است.

میزان موفقیت پیامبر و اهل بیت در ترویج و توسعه‌ حقیقت بایستی باملاحظه‌ این طرح و اقدامات این جریان بایستی سنجیده شود.

آیات دیگری نیز به این در هم تنیدگی بنی‌اسرائیل و بنی امیه در “پروژه‌ زوال حقیقت” اشاره دارد. به‌عنوان نمونه آیات ابتدایی سوره اسرا، در ظاهر، مربوط به بنی‌اسرائیل است، اما در روایتی ذیل آیه، دو فساد ذکر شده در آن را پروژه‌ قتل امیرالمؤمنین علیه‌السلام و ضربه‌ی نیزه به امام مجتبی علیه‌السلام در جریان جنگ با معاویه معرفی می‌کند. این روایت، علوّ کبیر را پروژه‌ مستقل سومی معرفی کرده است که شهادت سیدالشهداء است. این گزارش، به‌روشنی عقبه‌ این پروژه‌ها را بنی‌اسرائیل معرفی می‌کند. البته ازآنجاکه ازلحاظ تاریخی نقش بنی‌امیه در هر سه مورد -به‌ویژه حادثه عاشورا- گزارش‌شده است، ماهیت یهودی-الحادی، بنی امیه را نشان می‌دهد.

ازاین‌رو روشن می‌شود که جریان الحادی بنی‌اسرائیل با نفوذ دادن امیه در میان خانواده عبدمناف، و حمایت اطلاعاتی و عملیاتی از وی و نسل وی توانستند عامل نفوذی خود را در شبه‌جزیره مستقر نمایند و  سرانجام این خانواده را به حکومت برسانند. خاندان اموی پس از استقرار، بر اساس اندیشه‌های سیاسی اجتماعی رومی-یهودی هرگونه نشانه‌ای از خدا، رسول خدا و هر حقیقت دیگری را پاک‌سازی نمودند. حسین بن علی (ع) و بنی‌هاشم آخرین افرادی بودند که در مسیر پروژه‌ زوال حقیقت، لازم بود پاک‌سازی شوند. از همین روست که سیدالشهدا با آن‌که حاضر می‌شود خود به‌تنهایی و به‌صورت غیرمتعارف تکه‌تکه شود ولی بااین‌حال جریان مقابل این پیشنهاد را نمی‌پذیرد زیرا دیگر افرادی که با حسین (ع) بودند به‌ویژه فرزندان او می‌توانستند در آینده، به‌عنوان امام و داعی الی الله، تهدیدی در برابر پروژه زوال حقیقت باشند. ازاین‌رو لازم بود به فجیع‌ترین شکل ممکن همه‌ منسوبان فکری و خانوادگی امام (ع) از میان برداشته شوند.

دامنه نفوذ پروژه‌ زوال حقیقت

نفوذ اندیشه‌ اموی تا اندازه است که کوفه را که زمانی مرکز حکمرانی امیرالمؤمنین علیه سلام بود را نیز فراگرفته بود. سخن فرزدق (شاعر) به سالار شهیدان این حقیقت را تأیید می‌کند.

فرزدق گزارش می‌کند که از کوفه بازگشتم که امام حسین (ع) مرا دید. پرسید: ای ابا فراس از مردم کوفه چه خبر؟ گفتم: “قلوبهم معک و سیوفهم مع بنی امیّه” دل‌های مردم با توست، امّا شمشیرهایشان با بنی امیّه و بر علیه توست. از همین گزارش می توان وضعیت دیگر شهرهای دنیای اسلام را سنجید.

هدف‌شناسی واقعه  عاشورا با توجه به این پروژه

سیدالشهدا (ع) در مواضع مختلفی پرده از انگیزه‌ خود و بنی امیه برداشته اند و نشان داده‌اند که اختلاف این دو جریان بر سر چه بوده است. بر این اساس است که هدف شناسی سیدالشهدا از حرکتش ممکن می‌گردد.

حضرت در جایی می‌فرمایند:”این قوم بنی امیّه، طاعت و سرسپردگی شیطان را پذیرفته‌اند و از طاعت خدای رحمان سربرتافته اند، در زمین فساد کرده‌اند، حدود الهی را تعطیل نموده میگساری می‌کنند و اموال فقیران و محرومان را به خود اختصاص می‌دهند و من از هر کس دیگر به یاری دین و عزّت بخشیدن به شریعت خدا و جهاد در راه او شایسته‌تر هستم. باشد که سخن خداوند برترین سخنان است.”

در جای دیگری  فرموده‌اند:”و انا ادعوکم الی کتاب اللّه و سنّه نبیّه فانّ السّنّه قد امیتت و انّ البدعه قد احییت و ان تسمعوا قولی و تطیعوا امری اهدکم سبیل الرّشاد و السّلام علیکم و رحمه اللّه” من شما را به کتاب خدا و سنت پیامبر دعوت می‌کنم، زیرا سنت نابود شده و بدعت زنده شده است. اگر سخنم را بشنوید و از من اطاعت کنید، شما را به راه رشد و بالندگی هدایت می کنم، درود خدا بر شما باد.

این دو فرمایش به روشنی پرده از پروژه ی شیطانی زوال حقیقت توسط بنی امیه بر می دارد و هدف آن حضرت از قیام عاشورا را ترسیم می‌کند. عدم اعتنا به این مساله شبهات فراوانی را اعم از فقهی و کلامی پیرامون مساله عاشورا پدید آورده است و موجب گردیده تا هدف اصلی سید الشهدا (ع) در پرده ای از احتمالات قرار گیرد. آیا پروژه زوال حقیقت، همچنان در فهم ما از حقایق عاشورا سهیم است؟

مستندات این پژوهش نزد نویسنده محفوظ است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

wfn_ads
wfn_ads
wfn_ads
wfn_ads
روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور