wfn_ads
wfn_ads

پیام شهروند

سلام با یکطرفه کردن خیابان طالقانی به سمت میدان طالقانی و یکطرفه کردن خیابان منتظری به سمت میدان شهدا بار ترافیکی این خیابانها بسیار کم خواهد شد

باسلام خدمت شورای شهرواتوبوسرانی ا خرت رادرنظربگیریدمگرفرق علی اباد(شهرک بعثت)بااطراف حومه شهرچه فرقی دارندکه اونهاجمعه هاوروزهای تعطیلی رسمی اتوبوس دارندولی ازماندارد چرادرتقسم بیت المال توجهی ندارید.

با سلام.
ما جمعی از خریداران زمین های معروف به زمین های موسوی مدت ۶ سال و بیشتر … با تاییدیه بنیاد مستضعفان اقدام به خرید نموده ایم و الان پس از گذشت چند سال هیچ ارگانی جوابگویی مال باختگان که تمام داریی خود را جهت خرید این زمین ها گذاشتن نیستن.و الان از تمامی مسئولین متولی کار تقاضا داریم به این مشکل مردم رسیدگی نمایند.با تشکر

واقعا متعجبم چرا راهنمایی و رانندگی به این همه سوال مردم در خصوص مشکلات میدان قدس پاسخ نمیدهد؟
البته حتما و قطعا پاسخی ندارند چون عدم کارشناسی و غیر مهندسی بودن میدان قدس مشهود است.

سلام صبحتون بخیر
کمتر روزنامه میخونم .امروز اتفاقی سرمقاله روزنامه تون خوندم .حرف دل مردم بود.ممنون

سلام. چرا شهرداری بیرجند فضای سبز حدفاصل مدرس ۵۹ تا بعث۲۲ را بهینه سازی ومرتب نمی کند. حفاظت از فضای سبز ودرختان دراین شرایط حیاتی است

با سلام از شهردار عزیز جمعی از اهالی خیابان سپیده خواهشمندیم فکری به حال ورودی خیابان سپیده تقاطع محلاتی و خانه مخروبه ای که در ورودی آن که باعث زشتی چهره شهر و تجمع آب بدلیل عدم اجرای بلوک گذاری شده برداشته که با نزدیکی فصل بارندگی از تجمع آب در این منطقه دچار مشکلات عدیده برای تردد نشویم.سپاسگزاریم.

باسلام مسولین محترم میراث فرهنگی لطفا نسبت به مرمت ونظافت ارگ کلاه فرنگی خیابان مطهری چاره اندیشی شود گردشگران داخلی وخارجی که برای بازدید می ایند هرکسی یک ایرادی میگیرد این در شأن استان ما نیست۰

با سلام شهردار محترم و شورای شهر لطفا جهت ایجا پارک وفضای سبز درخیابان انقلاب خیابان کلاهدوز اقدامی صورت گیرد تا از اون حالتی که هست بیرون بیاید ممنون

از مسؤلین مربوطه( استاندار، فرماندار، رئیس محیط زیست و …) خواهش میکنم به فکر ریزگرد هایی که مردم را اذیت میکند باشند. راحل ساده این هست که در قسمت پایین شهر ( امیر آباد. حسین آباد. حاجی آباد) درختکاری صورت گیرد. چهار تا مشاور تحصیل کرده کنارتون داشته باشید بد نیست.

سلام، لطفا مسوولین راهنمایی و رانندگی بیرجند در مورد چراغ قرمز چهارراه غفاری در عصر روزهای تعطیل و بخصوص جمعه ها بیشتر بررسی بفرمایند چون زمان ها با مسیرهای ورودی اصلا تناسبی ندارند

با سلام روستای دهمیر از توابع بخش مرکزی شهرستان قاین فاقد آنتن دهی تلفن همراه می باشد خواهشا مسئولین رسیدگی فرمایند. باتشکر از سردبیر محترم.

جناب آقای حجت الاسلام حمیدی رئیس محترم دادگستری استان که فرمودین دستور قضایی پلمپ پروژه هلال را صادر میکنید هیچ به کسانی که چند سال شده اونجا سرمایه گذاری کردن و هنوز بعد از چند سال همچنان سرگردان هستند و پروژه ای که قرار بود دو ساله تموم بشه هنوز به نتیجه نرسیده فکر کرده اید ؟ به جای پلمپ مشکلش رو حل کنید که حق مردم بیچاره ضایع نشود ۰ کاش مسولین خود را جای مردم میگذاشتن و بعد تصمیم میگرفتن ۰۰۰

باسلام سالیان است که میدان ورودی بیرجند از سمت خوسف که بنام شهید والامقام عبادی نامگذاری شده است به حال خود رها شده است یا میدان را حذف کنید یا مشخص کنید مسئول زیباسازی این میدان کیست؟

wfn_ads

یادداشت:بلا می تواند هدایت آور باشد

امروز خراسان جنوبی – محمد فاضل / سخن در شناخت هندسه بلا و ابتلا در اندیشه توحیدی بود و گفتیم که نگاه به مقوله ابتلا دریافتی تازه از امتحان است. امتحانی که قرار است عیار آدمی را به خود او نشان دهد و الا آن که امتحان می گیرد، به ظرافت همه ظرفیت های ما را می شناسد و سقف پروازی ما را می داند. فقط برای این که “ما” را به “خودمان” بشناساند، بر صندلی امتحان می نشاند تا خود بدانیم که عیار مان چیست. البته در نگاه عموم مردم، دریافت اول ما به ازای بلا و ابتلا، امور ناخوشایند است و به اصطلاح، انصراف اول این دو چنین است. بلا و ابتلا در قرآن نیز در غالب موارد، نظر به سختی ها دارد. اما خداوند در قرآن می خواهد بگوید همان ابتلای به سختی و شداید، به نفع شماست. بدانید خیلی چیزها با امتحانات سخت به انسان می رسد. شاید بتوان با تأمل در آیه ۲۱۶ سوره بقره که می فرماید: ” … وَعَسَىٰ أَن تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ ۗ وَا… یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ” ما را به درک تازه از ابتلا، توجه دهد به این معنا که؛ ” چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آن که خیرِ شما در آن است. و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شرِّ شما در آن است. و خدا می‌داند، و شما نمی‌دانید.” یعنی ابتلا اگر چه ظاهری ناخوشایند دارد اما خیر بنده در آن است حال آن که در بسیاری از آنچه خیر خود می دانیم، می تواند شر آشکار داشته باشد. در آموزه های دینی و روایات ، نیز بسیار دیده ایم که می گوید شاکر باشید برای بلا و به فرصت تبدیل کنید آن چه را تهدید می پندارید. در آیه۱۲۴ سوره مبارک بقره که به آیه امامت، نام گرفته است می خوانیم: ” وَ إِذِ ابْتَلی‏ إِبْراهیمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّی جاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتی‏ قالَ لا یَنالُ عَهْدِی الظَّالِمینَ” به این معنا که؛ و چون ابراهیم را پروردگارش به کارهایى که او را بدانها امر فرمود بیازمود و وى را به انجام آنها موفق ساخت، گفت: من تو را پیشواى مردم قرار خواهم داد. ابراهیم گفت: آیا از فرزندان من نیز کسى را پیشواى مردم قرار مى دهى ؟ فرمود: امامت، عهدِ من است، و عهدِ من به کسانى از فرزندان تو که ستمکارند نمى رسد.
ابتلائات همان امتحان های سخت است چون درافتادن با نمرود و شکستن بت ها و افتادن در آتش و کوچ همسر و فرزند و در نهایت، به قربانگاه بردن فرزند است که ابراهیم را به امامت رساند. به جارسیدن و صاحب شأن شده با ابتلایات نه فقط برای اولیا که برای همه برکت است. قرآن هم نگاه همه شمول دارد. فلنبلونکم… شک نکنید بشئی من الخوف، ترس ها و نگرانی در هر اندازه، والجوع گرسنگی و محرومیت از غذا و نقص من الاموال، کم بیاورید والانفس، سلامتی، چه از خودتان و چه از ثمرات، چه فرزند و چه مال. اما فبشر الصابرین. بشارت بده اهل صبر را. که حسی چنین دارند که هر مصیبتی به آنان برسد آیه ۱۵۶ سوره بقره را می خوانند: “الَّذینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصیبَهٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ” همین نگاه است که به انسان آرامش می دهد. چنان که در تاریخ خوانده ایم که در عزای ابراهیم، پسر پیامبر(ص)، حضرت رسول، گریه کردند اما جزع نکردند. صابران در مصیبت، به مقام سلام و صلوات می رسند چنان که در آیه ۱۵۷ بقره می خوانیم؛ “أُولئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَهٌ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ” یعنی صلواتی که بر پیامبر می فرستد بر صابران می فرستد. صلوات من ربهم و رحمه . در قیامت که نتیجه بلا را می بینیم می گوئیم کاش پاره پاره شده بودیم با مقراض ها. تا نتایج این ابتلا را می دیدیم. جایگاهی در بهشت هست که به آنان نخواهد رسید مگر آنکه نقصی در جسمش باشد؛ “الا لمن بتلی فی جسد.” با بلا به اهتدا می رسند و با ابتلا به سلوک می رسند. که از سلوک با ریاضت بهتر است. ریاضت عجب می آورد اما ابتلا عجب ندارد…..

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

wfn_ads
wfn_ads
wfn_ads
wfn_ads
wfn_ads
روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور